top of page
  • Michael Dickson

יש לחגוג את המסר של התערוכה - לא לצנזרו


היום, שני, הייתה אמורה להיפתח באו"ם תערוכה שמציגה את הפנים השונות והמגוונות של ישראל בדגש על ציונות, מגוון וירושלים. באו"ם החליטו לצנזר את התערוכה ולמנוע את הצגת חלק מהתמונות. "האומות המאוחדות צריכות להביע עמדה ברורה ולא לפחד מתערוכה המציגה את האמת על ישראל", אמר מנכ"ל ארגון ההסברה StandWithUs שארגן את המיצג


היום תיפתח באו"ם תערוכת תמונות המציגה את ישראל באופן אותנטי וייחודי. יחד עם זאת, התערוכה תציג באופן חסר, בשל צנזורה שעברה על-ידי גורמים באו"ם, שטענו כי חלק מהתמונות "לא הולמות".


הסניף הניו-יורקי של ארגון ההסברה StandWithUs העוסק בהסברה ישראלית ברחבי העולם, היה זה שיזם את הצבת התערוכה, בשיתוף פעולה עם המשלחת הישראלית לאו"ם. לדברי הארגון, החלטות אנטי ישראליות הפכו להיות תופעה עצובה אך נפוצה באו"ם, כאשר הגופים השונים באו"ם ממשיכים בעקביות להתעסק בישראל בצורה לא פרופורציונלית ושלילית. נדמה כי גם לאחר שישראל עושה ניסיונות לשינוי התפיסה המוטעית כלפיה וליזום מהלכים שיספרו את הסיפור האמיתי על המתרחש בארץ, הניסיונות הללו נדחים - כפי שניתן לראות במקרה הנוכחי.


התערוכה, שעוסקת בין השאר בשלושה ערכים מרכזיים בישראל והם ציונות, ירושלים ומגוון, תוצג - אך בהרכב חסר. מנכ"ל StandWithUs בישראל, מייקל דיקסון מסר בתגובה: "מגילת האו"ם מדברת על פיתוח מערכת יחסים ידידותית בקרב האומות ולכן לא ניתן להבין כיצד צנזורה של עובדות היסטוריות, מקדמת את מטרת המגילה. כפי שמזכ"ל האו"ם באן קי-מון ציין בעבר, ישראל היא המדינה היהודית היחידה בעולם המתמודדת עם יחס מוטה באו"ם, בשל העובדה שיש רוב מובנה של מדינות אנטי-ישראליות שעומדות מולה".



עוד הוסיף דיקסון כי "האומות המאוחדות צריכות להביע עמדה ברורה ולא לפחד מתערוכה המציגה את האמת על ישראל, כהיותה מדינת העם היהודי המאפשרת לכל הדתות להתקיים זו לצד זו באחווה ובשגשוג. בהינתן האמור, יש לזכור כי המזרח-התיכון נגוע בגופים רדיקליים הפועלים נגד ישראל והמסר של התערוכה הינו דבר שיש לחגוג – ולא לצנזר".


בתמונות השונות ניתן לראות דימויים מוכרים מהעבר וההוה של מדינת ישראל כגון אוניות המעפילים, עיר הבירה ירושלים, כנסיות, כיפת הסלע, הכותל, הכנסת, אזרחים ערבים ישראלים מובילים בחברה הישראלית כגון לוסי אהריש והשופט סלים ג'ובראן כמו גם אנשי צבא וביטחון.

כאמור, הסיבה בגינה האו"ם צנזר את התמונות השונות היא שהתכנים המוצגים בהן הם "בלתי הולמים".





5 views0 comments

Comments


bottom of page